Pozycjonowanie Home:    Spis katalogów   Narzędzia do pozycjonowania   Kurs pozycjonowania

wtorek, marca 29, 2005
Pozycjonowanie w praktyce blog.
Wiarygodność IAB oraz Gemius.

Trochę temu napisałem post zawierający list do organizacji IAB. W mailu tym opisałem nieścisłości zawarte w kodeksie etycznym SEO opublikowanym przez IAB na swoich stronach. Dokument ten zawiera wiele błędów i nielogicznych informacji.

Szczegółowy opis znajduje się poniżej.
http://basic-systems.blogspot.com/2005/03/etyczne-seo-wedug-iab-czy-prosty-brak.html



Szacowna organizacja nie raczyła odpowiedzieć takiemu szaraczkowi jak ja.
IAB swoją kampanią „Internet też medium”, o której informacja znalazła się na blogu (link poniżej), przyczyniła się do rozwoju rynku internetowego w Polsce. Wielu ludzi było pod wrażeniem tego typu działań i ich skuteczności.

http://basic-systems.blogspot.com/2004/08/iab-wyda-milion-zotych-na-promocj.html

Teraz jednak dochodzą kolejne głosy, że organizacja IAB jest mało rzetelna i reprezentuje opinie widzenia tych, którzy płacą jej najwięcej. Innym wytłumaczeniem ich wpadek jest niewiedza i niekompetencja ludzi pracujących dla tej organizacji.



Do spółki z IAB przyłączył się Gemius, który już dawno przestał być obiektywny i rzetelny. Firma ta bazuje na informacjach zbieranych na polskich portalach i mniejszych witrynach a wyniki tam zdobyte traktuje jako obraz polskiego internetu, który jest bardzo oddalony o rzeczywistości.

Tak więc obie te firmy IAB i Gemius przygotowały raport „Z jakich mediów korzystają internauci” do którego wszelkie informacje zdobyte zostały na witrynach firmy Onet. To tak jakby w markecie Real pytać ludzi czy przychodzą do Reala robić zakupy. Później na tej podstawie przygotować raport na temat preferencji kupujących w marketach.

Poniżej cytat:

Wirtualna Polska uważa, że raport firmowany przez firmy Gemius, Onet i IAB jest manipulacją i jako taki nie może być uważany za obiektywny obraz rynku. Źródłem manipulacji jest sposób realizacji badania, które zostało przeprowadzone wyłącznie na stronach Onetu. Respondenci badania byli przede wszystkim użytkownikami tego portalu.




Na witrynach wirtualnemedia.pl pojawił się właśnie artykuł na ten temat. W którym WP.PL słusznie skarży się na poczynania wyżej opisanych instytucji. Jak widać wiele firm traktuje internet jak dziki zachód, w którym nie panują żadne zasady ze świata rzeczywistego. I te instytucje później chcą budować zaufanie do internetu jako medium. Ciekawe w jaki sposób.


Poniżej znajduję się link do artykułu, o którym mowa.

http://wirtualnemedia.pl/document.php?id=153705