W okół interentu w Polsce zaczyna się coraz więcej dziać.
IAB (Interactive Advertising Bureau Polska)- zajmuje się wyznaczaniem standardów reklamy na całym świecie. Polski oddział tej organizacji rozpoczął akcję promującą internet jako równorzędne medium reklamowe do prasy czy telewizji.
Internet też medium
Strona stworzona w tym celu zawiera wiele ciekawych tekstów opisujących zarówno sposoby reklamy w internecie, możliwości pomiarów skuteczności jak i kosztów tego typu reklamy.
Autorzy skupili się na 5 elementach cechujących reklamę internetową.
Zalety reklamy internetowej według IAB.
1. Wysoki zasięg: Internet to najszybciej zwiększające zasięg polskie medium. Obecnie 29,5% Polaków deklaruje możliwość dostępu do Internetu. W maju 2004 roku w Polsce było 7,5 mln aktywnych użytkowników sieci powyżej 15 roku życia.
2. Atrakcyjne audytorium: Polscy internauci to osoby o wyższym niż przeciętny statusie społecznym i majątkowym, najczęściej dobrze wykształcone. Ponad 62% internautów jest w wieku 15-29 lat, a ponad 20% ma od 30 do 49 lat.
3. Niski koszt dotarcia: Internet jest tanim medium reklamowym. Ponadto przy relatywnie niskim koszcie dotarcia, łączy w sobie zalety zarówno telewizji jak i prasy. Jednocześnie pozwala na na bezpośrednią interakcję z szerokim audytorium.
4. Efektywność przekazu: 91% internautów uważa obecność reklamy w mediach za rzecz normalną. Internauci także chętniej niż nieinternauci dokonują zakupów pod wpływem reklamy (40% do 30%).
5. Pełna mierzalność: Internet to jedyne medium, w którym twarde dane ilościowe dostępne są prawie natychmiast. Możliwości technologiczne poza geolokalizacją, umożliwiają adresowanie przekazów reklamowych do pojedynczego odbiorcy.
Na stronach http://www.tezmedium.pl opisana została szczegółowo każda z tych cech. Ciekawym elementem jest również określenie standardów nośników reklamowych, w którym jednak poświęcono mało uwagi elementom dotyczącym pozycjonowania. Wynika to z faktu, że IAB zajmuję się tylko i wyłącznie mierzalnymi formami reklam.
Jest to dobre kompendium wiedzy i swego rodzaju wyznacznik standardów reklamy i nazewnictwa dla polskiego internetu. Kampania ta jak sądzę nastawiona jest na pracowników działów marketingu większych firm jak również przedstawicieli agencji reklamy. W dłuższej perspektywie przyniesie to wiele korzyści dla całego Internetu. Oby więcej tego typu akcji.
<< Pozycjonowanie strona gÅówna