Pozycjonowanie Home:    Spis katalogów   Narzędzia do pozycjonowania   Kurs pozycjonowania

czwartek, lipca 29, 2004
Pozycjonowanie w praktyce blog.
Pozycjonowanie stron w praktyce - kurs

Pozycjonowanie stron w praktyce - kurs

Pozycjonowanie stron www

Ostatnio chciałem dowiedzieć się o tym czegoś znacznie więcej.Zebrałem to razem i poniżej kilka zasad. Niestety gdy chodzi o dokładne opisy (przepisy) jak się to robi - bardziej zaawansowanych technik pozycjonowania nie ma jednoznacznych metod i technik. Jeżeli ktoś z was spotkał się jeszcze z czymś istotnym dla tego tematu proszę o dodanie komentarza.

Podstawowe zasady przy konstrukcji stron są następujące:

- Tytuł(Title)Użyj około sześciu słów , nie używaj nazwy firmy chyba , że jest ściśle związana z twoją branżą, używaj słów kluczowych od początku znacznika i nie powtarzaj ich.

- Meta Keywordsskup się na popularnych słowach kluczowych i używaj najbardziej popularnych na początku znacznika. Unikaj powtórzeń chyba, że podajesz synonimy.

Uważaj umieszczając liczby mnogie i wariacje z małymi i dużymi literami. Unikaj używania dodatkowych słów, które nie pojawiają się na stronie. 12 do 14 słów to średnia i najbardziej efektywna ilość.

META Description - Użyj maksymalnie 16 słów i staraj się unikać powtórzeń. Używaj słów kluczowych, ale nie zwrotów lub ciągów, które występują w innych znacznikach.
 
ALT-IMG
- nazywaj swoje obrazki używając pojedynczych słów. Podpisuj obrazki (wartość atrybutów alt )

Nagłówki - używaj ich aby opisywać tekst lub listę.

Właściwy Tekst - użyj co najmniej 250 słów i używaj słów kluczowych. Spróbuj zacząć pierwsze zdanie pierwszego akapitu od słowa kluczowego, i powtarzaj to słowo w tym akapicie. Użyj je około trzy razy na stronie.

Spamowanie wyszukiwarek

- Powtarzanie tytułu i słów kluczowych w różnych ukrytych elementach strony , niewidocznych dla oglądającego ale widocznych dla wyszukiwarek.

- Zwielokrotnienie tytułu strony

- Umieszczanie ukrytych formularzy , które nic nie robiąc dość skutecznie oszukują wyszukiwarki (nie wiem za bardzo o co chodzi )

- Umieszczanie przezroczystych gifów 1x1 możliwie najwyżej na stronie , zawierające w tekście opisu (alt) popularne słowa kluczowe.

- Używanie bardzo krótkich czasów odświeżania stron ( meta name = "refresh&" )

- Używanie ukrytych napisów w kolorze tła

- Rejestrowanie tych samych stron pod różnymi adresami

- Rejestrowanie stron , które zawierają sztuczne odnośniki do tej samej witryny

Spotkałem się również ze stronami , które są np. na pierwszym miejscu w wynikach wyszukania a w swoim źródle nie mają wcale wpisanych słów kluczowych czy opisu strony. Otóż można rozróżnić czy stronę odwiedza osoba wpisująca słowo kluczowe w okienko wyszukiwarki czy jest to automat indeksujący. I wtedy przygotowujemy dwie strony :

Jedną dla automatu ze wszystkimi opisami i słowami kluczowymi a drugą dla oglądającego pozbawioną metaznaczników. Jest to tzw clocaking. Używające go strony są banowane z google.

Całą procedurą indeksowania strony przez wyszukiwarki można sterować.Służy do tego specjalny standard.  Standard for Robots Exclusion.Informacje dla robotów zapisujemy zgodnie z zaleceniami tego standardu w pliku robots.txt

Powyżej zamieszczam przeredagowany lekko przemnie tekst znaleziony w usenecie na pocztąku moich przygód z pozycjonowaniem. Stwierdziłem, że taki elemnt może przydać się tutaj po to aby przyciągnąć widownie, mnie interesującą, poprzez wyszkukiwarki. Autora nie znam ale jeśli publikował to w usenecie stwierdziłem, że wyraża w ten sposób zgode na publikacje w/w materialów.

Troche od siebie.

Linki i ich znaczenie.

Dla wyszukiwarek typu google, yahoo (niedługo ma wejść na polski rynek), nestprint (bez onetu posiadającego amputacje wyszukiwarki a dokładniej archaiczny mechanizm) bardzo ważne są linki zewnętrzne i wewnętrzne prowadzącego do danego adresu.

Link to jeden głos na daną stronę (nie umieszczać linków w js bo są nie do odczytania dla robotów). W ten sposób liczona jest wartość strony. Im więcej linków do danej strony tym lepiej. Storna staje się bardziej wartościowa dla wyszukiwarek.

Anchor text a pozycja strony

Ważna jest też treść linka tzw anchor text. Tekst linku liczony jest jako słowo kluczowe. W połączeniu z ilośćią linków wyszukiwarka określa pozycję strony pod danym zapytaniem. Nie można przesadzać, jeżeli chodzi o długość tekstu w linku. Należy ograniczyć się 2 słów/fraz ważnych dla nas w każdym linku.

Link to nie wszystko.

Niektóre wyszukiwarki uwzględniają także pokrewieństwo tematyczne stron linkujących jak również ich popularność. Im bliższa tematyka strony linkowanej i linkującej tym lepiej. Ideałem jest, jeżeli pokrewieństwo tematyczne strony linkującej jest bliskie a na dodatek strona jest popularna (prowadzi do niej dużo linków).

Znaczniki h1 h2 itp plus CSS

Dobrze, jeśli link znajdzie się między znacznikami nagłówkowymi to jest h1 itp lub/oraz link ten zostanie pogrubiony. Do zmiany wyglądu znaczników h należy używać CSS. Chociaż yahoo potrafi czytać arkusze stylów.