Pozycjonowanie Home:    Spis katalogów   Narzędzia do pozycjonowania   Kurs pozycjonowania

czwartek, marca 17, 2005
Pozycjonowanie w praktyce blog.
Etyczne SEO według IAB czy prosty brak wiedzy?

Poniżej zamieszczam list który napisalem w związku z tekstami zamieszczonymi na strona www.iab.pl




Dobrze się stało ze powstał taki dokument firmowany przez Państwa, ale zawiera on wiele nierealnych i niemożliwych do wdrożenia elementów.

Przyjmijmy tezę, że dla klienta najważniejszy jest efekt prac człowieka od SEO Oczywiście nie zależy mu na tym, aby klienci zniechęcili się do jego witryny.

Komentowane dokumenty:
SEO dzialania nieetyczne
Kodeks etyczny SEO

Etyczne SEO:
Umyślne tworzenie struktur składniowych kodu HTML wbrew specyfikacji języka hipertekstowego, dostępnej pod adresem http://www.w3.org/, w celu podniesienia wartości strony w mechanizmach wyszukiwawczych (Np. nadmierne, nieuzasadnione wykorzystanie znaczników h1).

Trochę tutaj oszukaliście
http://validator.w3.org/check?uri=www.iab.pl

Poza tym Google ma mechanizmy wychwytywania przeoptymalizowanych stron. Używających nagminnie h1 wiec, jeśli ktoś chce efektów musi tego unikać.

Etyczne SEO:
Umieszczanie ich w meta tagach niezgodnie z ich przeznaczeniem lub tworzenie własnych meta tagów do tego celu;


Co to są własne meta tagi ??
Google ignoruje w większości meta tagi.

Etyczne SEO:
Wykorzystywanie słów kluczowych nieadekwatnych do zawartości merytorycznej witryny,


Tutaj jest bardzo nieścisłe. Co to znaczy nieadekwatnych ?? Poza tym słowa kluczowe umieszczamy w tagach meta, które nie maja większego znaczenia na pozycje witryny w przypadku Google.

Etyczne SEO:
stron o identycznej lub prawie identycznej treści pod kilkoma różnymi adresami internetowymi (domenami);


Do WP.PL można się dostać poprzez
www.wp.pl
www.wirtualnapolska.pl
www.portal.pl

Można powiedzieć ze wynika to z historii firmy ale według waszej definicji jest nieetyczne SEO.

Etyczne SEO:
Z modyfikacją nazwy serwisu nie mającej odzwierciedlenia w zawartości merytorycznej witryny, a mającą na celu jedynie uzyskanie lepszej pozycji na liście (np. tytułowanie postaci „ABC ...”, „123 ...”);


W wynikach wyszukiwanie ma to marginalne znaczenie. A edytorzy katalogów dają sobie z tym rade.

Etyczne SEO:
Tworzenie stron zawierających tylko i wyłącznie odnośniki do innych stron;


Tak, więc mapy stron będące podstawowym elementem pozycjonowania są nieetyczne.

Bez nich roboty czeto nie zaideksowalyby wszystkich dokumentów danej witryny. Dla użytkowników tego typu strony też są przydatne.

Etyczne SEO:
W szczególności, Specjalista poinformuje każdego klienta o treściach umieszczanych w systemach wyszukiwawczych (tytuły stron, opisy, słowa kluczowe) i uzasadni sposób ich oddziaływania na internautów, a także na widoczność witryn wśród docelowej grupy odbiorców. Z tymi działaniami związane jest również bieżące raportowanie efektów prowadzonych działań, w najbardziej dogodnej dla klienta formie.


Tutaj powinno być to sformułowane w ten sposób.

Specjalista przed przystąpieniem do promocji witryny powinien uzgodnić zakres słów kluczowych i opisy używane w celach promocyjnych.

Raportowanie działań jest czeto niewykonalne, ponieważ duża część pozycjonerów pracuje przez internet tak, więc poświęcanie czasu na dokładne opisywanie metod itp. mija się z celem i jest stratą czasu.

Wymiana linków między stronami powiązanymi tematycznie jest jak najbardziej etyczna.

Generalnie zasada główna dla tego typu dokumentów powinna wyglądać następująco.

Nie oszukiwać robota. Nie oszukiwać ludzi. to co widzi wyszukiwarka musi być widoczne dla użytkownika. On sam zdecyduje czy tam wejść. W interesie właścicieli www jest, aby klient poczuł się usatysfakcjonowany po wejściu, na www inaczej już tam nie wróci lub nic przez daną witrynę nie kupi.

Poza tym proszę sprawdzać strony, na których umieszczacie informacje prasowe.
http://forum.di.com.pl/viewtopic.php?t=1282&highlight=pozycjonowanie
http://di.com.pl/n/?lp=9273&r=1

Moim zdaniem wszystko to powstalo niedawno na potrzebe chwili bo nikomu i niczemu nie sluzy.